Beerensteyn keert terug in Bundesliga en verruilt Juventus voor Wolfsburg

Sport: https://nos.nl/l/2524946

Lineth Beerensteyn tekent een contract voor twee jaar bij de Duitse topclub VfL Wolfsburg. De 27-jarige spits van Oranje komt transfervrij over van Juventus.

Ze wordt de vierde Nederlandse bij de Duitse club, naast Fenna Kalma, Caitlin Dijkstra en Lynn Wilms. Tot voor kort stond ook Dominique Janssen onder contract bij Wolfsburg, maar de 29-jarige verdediger besloot de club na vijf jaar te verlaten.

Beerensteyn is in de Bundesliga geen onbekende. Ze speelde van 2017 tot 2021 voor Bayern München, de huidige landskampioen. In Nederland kwam ze uit voor ADO Den Haag en FC Twente.

“Ik ben erg blij dat ik voor deze geweldige club mag spelen”, zegt Beerensteyn op de website van Wolfsburg.

“De club heeft een geweldige geschiedenis in het vrouwenvoetbal en een groot potentieel om titels te winnen. Ik vind de speelstijl van Wolfsburg erg leuk en denk dat ik mij hier als speelster verder kan ontwikkelen.” Tiende bekerzege op rij

Dit seizoen won Wolfsburg voor de tiende keer op rij de beker, vorig seizoen stond het team van trainer Tommy Stroot in de Champions League-finale die van FC Barcelona werd verloren.

Beerensteyn maakte in 66 duels voor Juventus 22 treffers. Ze won met de club in 2023 de Italiaanse beker en dit seizoen de Supercup. Juventus moest de landstitel in beide jaren aan AS Roma laten.

Het laatste nieuws op News Junky