Reijnders en Verbruggen schrijven vedette Mbappé niet af: ‘Gaan ‘m vrijdag met masker zien’

Sport: https://nos.nl/l/2525068

Het Nederlands elftal heeft gisteravond gezamenlijk gekeken naar de wedstrijd tussen Frankrijk en Oostenrijk. De selectie zag vedette Kylian Mbappé uitvallen met een gebroken neus, maar maakt zich niet te druk over zijn aanwezig over zijn aanwezigheid vrijdag, als Oranje tegen Frankrijk speelt.

“Ik denk zelf dat het wel goed gaat komen met Mbappé qua fitheid”, vermoedt middenvelder Tijjani Reijnders. “Ik denk dat we hem vrijdag met masker gaan zien. Het is een geweldige voetballer en daar zullen we mee moeten dealen.”

Doelman Bart Verbruggen haalt zijn schouders erover op. “Eerlijk gezegd maakt het me niet heel veel uit of Mbappé erbij is. Frankrijk heeft genoeg andere goede aanvallers en een sterke selectie. Natuurlijk is Mbappé een supergoede speler, maar we zijn voor niemand bang.”

Verbruggen maakte in oktober 2023 zijn debuut in het Nederlands elftal in een thuiswedstrijd tegen Frankrijk. Dankzij twee goals van Mbappé, waaronder een hele fraaie, ging dat duel uiteindelijk met 1-2 verloren voor Oranje.

“Dat schiet eigenlijk niet meer door mijn hoofd”, stelt Verbruggen. “Natuurlijk gaan je gedachten automatisch terug naar je debuut als je zoals nu tegen Frankrijk speelt, maar ik ben niet meer bezig met die tegengoals.”

Het laatste nieuws op News Junky